برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 مدیران برای سود و بهره وری و منفعت شغلی باید چگونه عمل کنند؟

1-  اهداف واضح و درستی را در نظر بگیرند و آنها را مکتوب نمایند:

هدف باید الف-کاملا مشخص ب- قابل ارزیابی باشد پ- هدایت گرعملکرد باشد.

2-  برنامه ریزی عملی و منسجمی را یادداشت نمایند:

در واقع مدیران در ازای هر یک دقیقه که برای تهیه یک برنامه ریزی دقیق سپری می کنند آنهامی توانند ده دقیقه در اجرای زمان صرفه جویی نمایند.مدیران می بایست فهرستی از تمام کارهایی که برای دست یابی به هدفشان لازم دارند تهیه نمایند . روزانه فهرستی را از کارهایی که تا پایان روز باید انجام دهند را تدارک ببینند و همیشه برمبنای این فهرست عمل کنند.

3-اولویت های کاری شخصی شان را بطور آشکار معین نمایند:

سومین اقدام مهم و کلیدی تعیین و تشخیص اولویت هاست که باید در فهرست برنامه ریزی خود آنها را تهیه کنند . فعالیت های مهم را معین کنند.و کارشان را با انجام دادن آنها آغاز نمایند. کارهای مهم منجربه ایجاد نتایج فوق العاده می شود.

4 - برروی کارشان دقت و تمرکزلازم را داشته باشند وهرگزاجازه ندهندتا حواسشان پرت شود:

در این مرحله کاروحرفه ایی را باارزش بالایی انتخاب نمایند و بلافاصله برای ایجاد موفقیت روی آن تلاش نمایند و به قدری در انجام آن کاراصرارورزند تا به نتیجه دلخواه خود برسند توجه و دقت هرچه بیشترروی یک کاروتمام کردن به نحو احسن موجب می شود که کارشان را سریع تربه اتمام برسانند زمانی که با تمام وجود روی کارشان تمرکز کنند آنها خواهند توانست در زمان خود 80 درصد صرفه جویی نمایند.

5-برمدت زمان کاری خود بیفزایند:

یعنی زودترشروع کردن و دیرتر تمام کردن به طورروزانه موجب می شود که هم در صبح وهم درعصر با ترافیک کاری کمتری مواجه شوند ودرعین حال این کارباعث می شود بدون لطمه زدن به نحوه ی زندگی شان روزی دو یا سه ساعت بهره وری کاری بیشتری داشته باشند.

6-در زمینه کاری شان جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش بیشتری نمایند:

یعنی با تمام وجود باید برروی کارشان تمرکزودقت داشته باشند محیط کاررا به یک محیط آموزشی که درآن معاشرت و گپ زدن با دیگران امرقابل پذیرش است تبدیل نکنند بلکه باید درمحل کارشان حواسشان را شش دانگ برروی انجام کارهای خود درجهت رسیدن به پیشبردهای منسجم جمع کنند.

7- برسرعت عمل خود درحین انجام کار بیفزایند :یعنی در محل کارشان به واسطه ی دستیابی به سرعت بالاتر جهت انجام فعالیت های خود احساس اضطرار کنند.پس ازاتمام کارهای شان باسرعت به سراغ کار بعدی بروند با سرعت مسیری را انتخاب نمایند که بتوانند سریع تر به خواسته های درونی خود برسند.

8-هوشمندانه تر و با انسجام بیشتر کار کنند:

یعنی به ارزش کاری که انجام می دهند توجه و دقت نمایند باتوجه به اهمیت میزان ساعات کاری ، نکته قابل توجه  دیگر کمیت و کیفیت کاری است که انجام  می دهند باردیگر هرچه برای کارهای پر ارزش تر زمان بیشتر را صرف نمایند به نتایج عالی و بزرگتر دست پیدا خواهند کرد.

9-کارشان را با نحوه ی مهارت شان هماهنگ نمایند:

یعنی اگردر کارشان از مهارت و تجربه ی بیشتری برخوردار باشند به راحتی  می توانند با سرعت بیشتری به نتیجه خوشایند برسند.

10-کارهایشان را تقسیم بندی نمایند:

یعنی فعالیت های مشابه را در یگ گروه منسجم نمایند و تمام آنها را به اتفاق هم تکمیل  کنند بعنوان مثال در یک زمان مشخص با افراد که لازم است تماس تلفنی برقرار کنند و حتی اسلایدها یی را که برای ارائه محصولات خود لازم دارند را دریک زمان تهیه کنند.

11-از تعداد اقدامهای متعدد خود بکاهند:

یعنی از انجام دادن کارهای کم اهمیت و پیش افتاده امتناع ورزند.

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها