برگرفته از کتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

1

اهداف تبلیغات دارای چند وجه می باشدهر کدام را توضیح دهید؟

سه وجه :الف- اهداف با تمرکز بر مشتری ب- اهداف با تمرکز بر بازار ج- اهداف با تمرکز بر نتیجه

الف- از نظر تمرکز بر مشتری سه نوع هدف متصور است:

1- شکل دهی به برداشت های مشتری با استفاده از کلام و تصویر و تکنیک ها مانند ایجاد علاقه یا ترجیح نسبت به یک مارک یا برند .

2- دستکاری در ادراکات مشتری با استفاده از اصول روان شناسی مانند تفسیرهای جدیدی که مخاطبین ممکن است تحت تاثیر پیام هایی که به آن ها برسند.

3- هدایت رفتارهای خاصی مانند تغییر رفتارها در نتیجه تغییر باورها و تغییر الگوی مصرف

ب- از نظر تمرکز بر بازار، اهداف زیر را می توان بر شمرد:

1- معرفی محصول جدید2- ایجاد اعتبار و شهرت برای بنگاه 3- شکل دادن و ایجاد تقاضای اولیه

4- تثبیت تقاضا در بازارهای فعلی 5- بی اثر کردن تبلیغات رقبا6- ایجاد تحرک و انگیزه در فروشندگان و عوامل توزیع 7- افزایش مصرف کالا8- یادآوری به مشتریان قدیمی 9- دستیابی به اهداف فروش و سهم بازار بیشتر

ج- از نظر تمرکز بر نتیجه می توان دو گروه هدف های زیر را برشمرد:

1- اهداف ارتباطی 2- اهداف بازرگانی .

1-ج- در تعقیب اهداف ارتباطی، عملیاتی مانند آگهی های معرفی کننده و عملیات ترغیبی انجام می شود. به این ترتیب مشتری احتمالی ناآگاه، به آگاهی می رسد با صفات محصول آشنا می شود، آدرس محل های فروش و نمایندگان توزیع در اختیار او قرار می گیرد.

2-ج- و در تعقیب اهداف بازرگانی، پیام های متقاعد کننده  ارسال می شود، روی تفاوت ها و تمایزها بحث می شود، از مشتری دعوت به خرید می شود و خلاصه زمینه برای تصمیم گیری نهایی نسبت به خرید آماده می گردد.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها