برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

12

 برای توفیق در بازارهای رقابتی درخارج ازکشور چه باید کرد؟

ابتدا باید مشتریان را شناخت.پس بازارشناسی لازمهء توفیق در بازار است. بازاریابان و فروشندگان مجرب قبل از هر اقدامی ابتدا برای بازارشناسی هزینه می‌کنند. آن‌ها نیک می‌دانند که هزینه‌های شناخت بازار در واقع سرمایه‌گذاری است و از زیان‌های فراوان  تصمیمات بدون شناخت جلوگیری می‌کند.دیگر دوران تصمیم‌گیری براساس حدس و گمان پایان یافته است. یاد بگیریم که حدسیات سازمان نیافتهء خودمان را به جای تحقیقات سازمان یافته از بازار نگذاریم.مشتریان آگاه عصر ارتباطات نیاز به قیم فکری ندارند. آن‌ها از شما انتظار دارند که به نزد شان بروید و با مطالعهء رفتار و کردار آن‌ها و شناخت خواسته‌های شان پاسخ مناسب به دستورات آن‌ها بدهید. در غیر این صورت شما را حذف می‌کنند.اما واقعیت این است که گذشت آن زمانی که آن‌سان گذشت، باید شناخت از مشتری، مقدمهء تمام تصمیمات شما در شرایط رقابتی باشد.شرکت‌های موفق‌کشورهای پیشرو از این مسیر حرکت کرده‌اند تا به مقاصد زیبای کسب و کار رسیده‌اند. به نظر شما چرا بازار چادر مشکی ایران سالیان سال است که در دست شرکت‌های ژاپنی است؟ آیا غیر از این است که شناخت از فرهنگ و مذهب ایرانیان، آن‌ها را در فکر بهره‌برداری مناسب از این بازار انداخته است: همچنین است تولید پلوپز، ، تسبیح و. توسط کشورهای ژاپن، چین و. را مورد عنایت قرار دهید.فرهنگ و مذهب و سایر خصوصیات و ویژگی‌های مشتریان را بشناسید، به آن‌ها احترام بگذارید، قرار نیست ما معلم فرهنگی شان باشیم و قرار نیست فرهنگ آن‌ها را بپذیریم.اما لازم است به باورها و کردارهای آن‌ها احترام بگذاریم تا موفق شویم پس قبل از هر کاری برای بازارشناسی برنامه داشته باشید و برنامه‌هایتان را با بهترین نحو اجرا کنید.به همین دلیل صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها