برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

20 عامل که در دیدگاه کلی درمورد مدیریت زمان مؤثر هستند چه می باشد؟

1-   از همین حالا مشغول به کار شوید و منتظر وقت مناسب برای شروع کار نباشید.

2-   برای خود یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد معین کنید.

3- همواره به طور منظم کاری را انجام دهید که شما را به سمت یک مقصد بلند مدت هدایت کند.

4-خود را مجبور کنید تا هر بار یک ساعت به این هدف، وقت اختصاص دهید.

5- کارهای روزمره ای را که مرتب انجام می دهید به شکل عادت درآورید. 6

6-تعیین کنید که چه کارهایی را می توانید به سرعت انجام دهید.

7-برنامه ریزی بلند مدت خود را به صورت ماهیانه و فصلی بازبینی نمایید.

8-پیشرفت خود را در فواصل میان کارها بررسی کنید تا در یابید در چه مقطعی قرار دارید.

9- در صورت وم برنامه هایتان را اصلاح کنید.

10- برای بررسی و اصلاح برنامه ها از روش های پیگیری کارها و هم از باز خور کارها استفاده نمایید.

11- انعطاف پذیر باشید.

12- پیشرفت خود را مستند کنید.

13- سخت ترین تکالیف خود را به ابتدای هفته اختصاص دهید.

14- سعی نکنید  حجم زیادی از کارها را به یکباره انجام دهید.

15- تا آنجایی که می توانید از پریدن از یک پروژه به پروژه دیگر اجتناب ورزید.

16- هنگامی که مجبور هستید بخش عمده وقتتان را بر بایدها صرف کنید.

17- همواره ارزش دهی را درصدر قرار دهید.

18- با گذاشتن یادداشت پروژه های آینده را به خود یادآوری کنید.

19- بدانید که چه قدر کار برای یک روز کافی است.

20-َ همیشه از خود بپرسید: بهترین استفاده ای که هم اکنون می توانم از وقتم ببرم، چیست؟»


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها